La Güestia

Hueste, Hoste, Huestia antigua, Güéspeda, Güestiantigua... Güestia.

La güestia ye un grupu d'ánimes que visiten a los moribundos pocu enantes de morrer. Normalmente tán formaos por antiguos conocios del moribundu qu'efectuaron el viaxe enantes que él. Suelen portar güesos prendios y sudarios blancos, y n'ocasiones lleven un ataud nel cual llevarán l'ánima del futuru fallecíu. La misión de la Güestia nun ye infundir temor a los vivos, sinon solo de servir de porteadores del anima del futuru difuntu. Anque nun son peligrosos si un vivu por error o despiste atópase con ellos y tócalos sufriría la muerte él tamién, polo que pa defendese nesti casu había que facer un círculu nel suelu y metese nél.


La Güestia es la versión asturiana de La Santa Compaña gallega, un grupo de ánimas que visitan a los moribundos para recoger sus almas. Suelen llevar huesos o cirios encendidos y sudarios blancos o negros. En ocasiones portan el ataúd en el que llevarán el alma del futuro difunto.

Si un vivo se cruza casualmente con ellos, debe trazar rápidamente un círculo en el suelo con una rama de olivo o de avellano, meterse dentro de él y no mirar nunca la procesión. De lo contrario, la Güestia le cogerá y pasará a formar parte de la procesión como alma en pena hasta que otro vivo cometa el mismo error, y así el alma del primero quede liberada y sustituida por la del nuevo incauto.

La Güestia se manifiesta también con la apariencia del futuro difunto. Muchos vecinos aseguran haberse cruzado (o incluso haber hablado) con algún vecino, conocido o pariente que estaba muriendo en algún lugar lejos de allí. Incluso hay quien se ha visto a sí mismo andando sin rumbo; es la Güestia anunciando la muerte de quien toma forma.

Al acercarse les oirás murmurar: "Andai de día que la nueche ye mía." ("Andad de día que la noche es mía.")

Versos de los componentes de la Güestia:

        Cuandu nós yéramos vivos
        Cuando estábamos vivos
        andábemos a éstos figos
        cogíamos estos higos
        y agora que somos muertos
        y ahora que estamos muertos
        andamos per estos güertos.
        andamos por estos huertos.
        ¡Andar, andar,
          hasta'l tueru la figar!
        ¡Andar, andar,
        hasta el tronco de la higuera!





La Güestia está muy presente en el folclore, aún hoy, en las aldeas de la Asturias profunda. Os dejo un ejemplo en la canción del grupo asturiano Spanta la Xente, "Güestia".



No hay comentarios:

Publicar un comentario